Saturday, 3 December 2011

Segmen Jiwang #CINTA

Ada sorang lelaki buta. Semua orang bencikan dia, kecuali kekasihnya. Lelaki itu selalu berkata, "Saya akan mengahwini awak di saat saya boleh melihat." Suatu hari, ada orang dermakan mata kepada lelaki itu. Akhirnya dapat juga lelaki itu melihat. Dengan segera, dia pergi menemui kekasihnya. Tetapi, bila dia melihat kekasihnya, dia merasa sungguh terkejut kerana kekasihnya juga buta.

Kekasihnya bertanya, "Sudikah awak berkahwin dengan saya sekarang?" Tanpa sebarang alasan, lelaki itu menolak. Kekasihnya tersenyum dan berlalu pergi sambil berkata. "Tolong jaga mata saya baik-baik..."

Segmen Jiwang # KISAHCINTA

Suami saya adalah serorang jurutera, saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya.

3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih...lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan. Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya. Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.

Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.

"Mengapa?"Dia bertanya dengan nada terkejut.
"Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan." Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.

Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya. "Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?" Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan.

"Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?"

Dia termenung dan akhirnya berkata, "Abang akan memberikan jawapannya esok." Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.

Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan...

'Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya." Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.

"Siti boleh mengetik dikomputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut."

"Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang." "Siti suka jalan-jalan di shopping complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti pulang ke rumah."

"Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu 'teman baik' Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu."

"Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi 'pelik'. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami."

"Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu."

"Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu."

"Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi kematian Abang."

"Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti."

"Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti."

Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.

"Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti." "Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku...biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang-barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia." Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang susu dan roti kesukaan saya.

Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam 'kewujudan' yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam 'kewujudan' yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini.

Sharing ; Mengapa Wanita memerlukan lelaki.

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.

Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.

Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.

Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.

Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.

Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.

Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.

Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.

Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.

Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.

Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.

Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik. InsyaAllah...

Friday, 30 September 2011

moody...

perasaan yang tetiba hambar..ape yang ak pk pon ak sndri xtahu..

YaAllah
.dugaan ape yang perlu ak tempuh selepas ini...
Ya Allah...
kau kuatkanlah hati ku..kau berikanlah semangat padaku..

perasaan kenapa kau mainkan ak??

hati kenapa kadang2 kau tlalu sakit??

jiwa mengapa kadang2 kau selalu mengganggu aku..???

fikiran mengapa kadang2 kao selalu mengelirukan aku?/

perasaan..hati..jiwa..fikirang..kalao kowang bergabung..nie la yang akan terjadi dekat aku..





Friday, 16 September 2011

RENDU AWAK...

saye sayangkan awak...
saye rindukan awak...
saya cintakan awak...

Wednesday, 14 September 2011

Penantian yang amat merindukan...

story nie jadi ary jumaat 9september2011 aritu..tapi saye bawu nk cite..lambat or cepat nak story saye punya pasal la..saye punya blog..saye punya cite..so saya punya suka la..kao kisah ape????

  malam tu..my Guard sayang merangkap owang yang saye sayang nie ada open house dekat mane tah..so ptg tu die da bagitawu kite nak p open house tu..okeyla..

   saye nie punyala tggu mesej dari die.kot2 die nak gtawu die nk pegi da nak gerak ke..tapi? xde pon..selalunye die nak p mana2 sekalipon die nak p kije or balik kije mesti die mesej kat saye..tapi malam tu xde pon??ermmm..excited sgt2...tapi..xpela..myb die lupe kat saye untuk sementara je kan..sbar ye 'fatin amira'

   jam hampir2 pukul10pm..terderingla phone saye dengan bunyi mesej lagu aisyteru berdering2..saye pon baca la mesej tu..msej tu tertulis mcamnie..

 "syg abg dekat open house nie..nanti da balik abg call sayang"

ak pon jwb dalam hati je..'okey' tapi xreply lagi mesej kat die..bukan xnak reply.tapi geram n sakit ati sgt2...so.setelah beberapa minit da berlalu..saye pon replyla.."okey" itu sahaja tanpa ada ayat laen..nampak macam ayat geram or marah x??????

  bile jam da pukul12..,mata nie ngantuk sgt2..tapi tetap xley pejam..xtawula nape...hati nie nak tggu die balik..nak tggu die call..sehinggakan xlena saye dibuatnye..Hati nie rindu yang teramat sangt2...

   sampai jam dkt2 kul130AM..sampaila mesej die..die ckp die da sampai umah..tapi die xcall pon saye..yb ngantuk sangat kot..saye call die tapi xterjawab..mak ii..p mana pulak..xkan tdo kot,,kejapnye..


   akhirnye..saye mengalah sebab saye da tawu dia tdo..ermm sedih btol sebab xdpt bual n dgr suara die sebelom tdo.tapi nak wat camne..sabojela...


   "abang..nak tawu x..sayang rindu sangat dekat abang waktu tu..saye terlalu rndu sgt2..mata xleh pejam..tapi xpela.." lepas ne abangg jgn wat camtu da ea..promise ea ngan sayang....




   

AMIN>>


Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu...

Ya Rabbul Izzati...
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu...

Ya Allah...
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu...

Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...
Amin ya rabbal alamin...

Tuesday, 6 September 2011

kAsihku...

KASIH

Ditakdirkan bertemu
Mungkin bertemu di maya
Mungkin bertemu di dunia nyata
Perkenalan persahabatan
...Tidak semesti ada percintaan
Andai berlaku percintaan
Tidak semesti menjadi ikatan suami isteri
Andai terpisah
Jangan ada benci
Kekalkan di hati
Rasa kasih sesama insani
Apa yang di hajati
Tidak semesti terbaik untuk diri
Apa yang tidak di hajati
Tidak semesti tidak baik untuk diri .
Insan Biasa .

aSk foR c!nTa

Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu? Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan mata darinya? Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu ia ada di sana? Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang diinginkan semua orang? Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN

Adakah kamu tetap mengatakan kamu menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai hatinya? Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.

Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan matanya membuat hatimu melompat? Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana kamu mengambil berat tentangnya? Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap hari hanya dia yang kamu fikirkan? Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya? Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.

Tetapi...

Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran antara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami … menarikmu mendekati dan tetap bersamanya? ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu bahagian dirinya dan siapa dirinya? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia dengannya tanpa penyesalan? Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia bersedih? ITULAH CINTA.

Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia? ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk? Yang demikian itulah namanya CINTA ♥

5 kESiLApan BerCInta

1. Bercinta kerana HARTA
= Tidak ada gunanya hidup dilimpahi harta, tetapi tanpa cinta. Harta datang dan pergi setiap saat. Cinta yang sesat dapat diperoleh setiap, tapi cinta yang sejati tidak dapat dibeli dengan harta.

2. Bercinta kerana PERASAAN ASMARA
= Rasa tertarik dan simpati, yang merupakan asmara yang sering disalahertikan sebagai cinta. Asmara itu bukan cinta. Asmara cepat berubah oleh rupa, harta, tempat dan keadaan. Asmara itu buta, tidak tahan lama dan tidak tahan ujian. Cinta perlu diuji dalam suka dan duka dengan mata terbuka.

3. Bercinta kerana RUPA
= Kecantikan luaran memang indah, tapi boleh luntur termakan usia. Oleh itu apa yang lebih penting adalah kecantikan dalaman seseorang kerana ianya tidak akan luntur selagi nyawa dikandung badan...

4. Bercinta kerana RASA KASIHAN
= Rasa kasihan memang baik dan harus ada dalam hidup kita, tapi tidak boleh menjadi sebagai dasar dalam percintaan. Kasihan boleh hilang serta merta, tetapi kasih tidak berkesudahan. Percintaan adalah kasih, bukan kasihan...

5. Bercinta kerana NAFSU
= Memang seks itu suci dan penting dalam hubungan suami isteri, namun tidak boleh menjadi tujuan utama mencari pasangan. Seks hanyalah salah satu bahagian daripada perkahwinan. Orang yang hanya mengejar kenikmatan seks akan kecewa dan terjerat oleh kesusahan sendiri yang diciptakannya sendiri.

Monday, 5 September 2011

semANGat YanG kiAN bERSinAr

semangat with abang sayang..semangat bile abang hepy..
awak tggu sye ea..saye sayang awak sgt2..even awak jauh ari  saye..saye tetap tunggu awak..
sayangkkan awak..cintakan awak...

saya nak awak tawu semua tu..saye nak awak faham saye..saye nak awak sayangkan saye sebagaimana saye sayagkan awak...

perkenalan yang cukup bermakna..perkenalan yang cukup indah..an perkenalan yang cukup memberi 1001makna dalam hidup  saye..


Wednesday, 31 August 2011

SeLamat Hari Raya....

selamat hary raye aidilfitri..maaf zahir dan batin...arinie hari yg ke2 kite raya ye..xbesla..demam melanda..ape pon xseronok..my.G plak kat selatan nun..jauh sangat2 ler nak kite..aduhai...rindunye  dekat awak my.G...


awak..nanti awak datang sini ea jumpa saye..saye rindu sangat2 dekat awak...

Sunday, 28 August 2011

raYe wIth my new life....

thaNks yer my.Guard sebab awak idup saye da kembali pulih..
seBab awak juak iduo saye ceria seperti sediakala......
sebaB awak..pintu ati saye da jumpa kunci mangga..
semuanye sebab awak my.Guard sayang...
time kasih sgt2 sebab awak datang dalam hidup saye..

tak saBar rasanya nak raye dengan awak..mesti bahagia kan bile dapat raye dengan awak..
dan akan lebih bahagia bile dapat dekat dan sambut raye dengan awak..bahagianye saye..heppynye awak...
tapela...walaupun awak dekat selatan sane.. .saye dekat utara sini..hati kite tetap dekat kan..
sedekat sekarang..xsabar nak jumpe aak lagi..xsabar nak salam dengan awak..nak mintak maaf dekat awak untuk bulan syawal nie...

sayang..even kite jauh skalipun..saye tetap akan mintak maaf dekat awak...sabar ea...

Monday, 15 August 2011

saLAm PerKENaLan WitH mY.GuarD

                    taNGGaL 5JunE2011..

da Lame da..tAPi ak teTap nAk citer gak..tariKh ni La..tarikh keRamat perKEnalan antara aku Dgn my.Guard sayang tawu..hehe..Best kan dapat BerkeNALan dgn kwn BAru... :)...

   sekitar jam1Olebey la..TetiBe lagu Wali BaND berkumandang...ak P0n G ler usya..sapa la yg call ak an...waahh..no xkenal..erm..hati berbisik.."sape PuLAk yg CaLL nie" ..nak xnk ak pon g Ler angkt...

    bla..bla..bla..bla...bla........


  seTelah ditemuramah..BersUai-keNaL dGn die..teRAmatlaH peramah la pulak my.Guard sayang nie..kiTowang POn jadik mesrA2 aLam gitu..ceeewaahhhh..time 2 ak plak dok masak nasi ats dapur..nk kasi cipat masak sbb owang kt umah da xsabar2 nak makan...
  
   smbil2 tgn dok tgk2 nasi..smbil2 mulot dok potpet dgn owang yg bawu kite kenal nie...ati nie jadik epy pulak..yela myb dpt kenaL dgn owang peramah mcm die an...>BesTnyee<..

  die pon..maK iii..bnyak btol mulotnye..dok potpEt..jaadik ustaz a-m-r- pulak an..duk kasi tazkirah percuma dkt ak..hermmm....tapi ad bestnye jugak an dlm die dok bertazkirah tue..terubat jgak untuk ak senyum kembali..

    heheh.tapi die xtawu...
                                               tHaNKs ye my.GUaRd sAyaNg....

   
     
 
     
   

    


muLa nak BERjinAk

Hye..ak baru nak berjinak2 dengan blog
semuanye sebab ak tgk blog2 yg sesempoi nie kann...ase menarik..tertarik..kau memang da bomb la blog...hehehe....

aKu harap..kowaang suka la ea dengan coretan2 yg bakal aku tulis..dan bakal aku luahkan....

Sunday, 14 August 2011

my GuaRd sAyAng

nanti kite lakarkan kisah kite dengan my guard sayang okey..wait ye...